Homepage   |   Nieuwsarchief   |   Contact
Nu aanmelden als   of

BGN start Summer Proef Weken

PERSBERICHT – Woerden, 10 april 2018

Met de zomer in het vooruitzicht willen mensen graag weer een paar kilo’s kwijt. Daarom voert de Beroepsvereniging Gewichtsconsulenten Nederland (BGN) van 10 april tot en met 24 juni campagne onder de naam ‘Summer Proef Weken'. De beroepsvereniging houdt gedurende 10 weken, 10 challenges om mensen te laten zien hoe ze stap voor stap een gezonder eet- en beweegpatroon kunnen creëren. De BGN-gewichtsconsulent kan daarbij prima begeleiden.

10 weken, 10 challenges

De Beroepsvereniging presenteert gedurende de campagne iedere week een nieuwe, laagdrempelige challenge waaraan consumenten kunnen deelnemen. Dat doen ze via hun facebookpagina (www.facebook.com/BGNgewichtsconsulenten). Maike Berghuijs namens de beroepsvereniging: “Tijdens de challenges gaan mensen een week lang aan de slag met één gewoonte. Zo staat de 1e week in het teken van niet snacken en snoepen. Maar we hebben ook een ontbijt-challenge, een frisdrankvrije week en tweetal weken waarin beweging centraal staat. Elke challenge staat voor een kleine stap die mensen kunnen zetten naar een gezonder eet- en leefpatroon”. Een gratis printable met een overzicht van alle challenges is te downloaden via de website van de BGN (www.gewichtsconsulenten.nl/summerproef).

Bezoek de gewichtsconsulent op de Libelle Zomerweek

De beroepsvereniging neemt, als onderdeel van de campagne, deel aan de Libelle Zomerweek. Zij is daar van 21 t/m 27 mei aanwezig met een stand en een team enthousiaste gewichtsconsulenten om mensen te inspireren een stap te zetten naar een gezondere leefstijl. Gedurende de beursdagen worden bezoekers uitgedaagd deel te nemen aan een beweegchallenge in de stand waarmee zomerse prijzen zijn te winnen.

Lokale praktijken doen mee

De BGN heeft inmiddels een netwerk van 2000 bij de vereniging aangesloten leden. Deze gewichtsconsulenten  doen mee aan de campagne en zullen extra acties inzetten om hun cliënten te begeleiden bij het doorvoeren van kleine veranderingen in hun voeding en leefpatroon.