Homepage   |   Nieuwsarchief   |   Contact
Lid worden BGN
Inloggen
Nu aanmelden als   of 

7 gezonde salades voor de lunch

Vervang je boterhammen bij de lunch eens voor een salade. Lunchen met salade zorgt al snel voor meer variatie en het draagt bij aan het eten van voldoende groente en vezels. Begin bijvoorbeeld eens met 1x in de week een salade in te plannen als lunch. Zo bouw je in kleine stappen aan een nieuwe lunchroutine.

Bekijk onderstaande recepten:

1. Snelle wardorfsalade

2. Spinaziesalade met avocado en aardbeien

3. Frisse koolsalade

4. Rosbief-witlofsalade

5. Tropische salade met kip, paprika en ananas

6. Haring bietjes salade

7. Spinaziesalade met kip, nectarines en pecannoten

 

Salade over van het avondeten?

Vul deze aan met wat extra groente, fruit, nootjes, blokjes kaas of een gekookt ei. Zo heb je in een handomdraai je lunchsalade voor de volgende dag. 

 

De dressing kan een salade ongezonder maken, dus weet wat je kiest!

Gezonde keuzes in dressings zijn balsamico azijn, yoghurt dressing, hüttenkase met dille als dressing of citroen/limoensap. 

© Beroepsvereniging Gewichtsconsulenten Nederland 2012 Contact