Homepage   |   Nieuwsarchief   |   Contact
Lid worden BGN
Nu aanmelden als   of

Afslanken met een feestje op je bord

PERSBERICHT – Woerden, 11 april 2019

Afvallen. Niet het leukste werkwoord wat er is. Toch zijn velen er alweer mee bezig met het oog op de komende zomer. BGN-gewichtsconsulenten geloven niet in poedermaaltijden of met honger naar bed. Met de campagne ‘Feestje op je bord’, die vandaag van start gaat, laten ze zien dat afslanken op een gezonde, verantwoorde en leuke manier mogelijk is.

Negen uitdagingen om gezonder te eten

De BGN-gewichtsconsulenten presenteren gedurende de campagne iedere week een nieuwe uitdaging waaraan consumenten kunnen deelnemen. Dat doen ze via hun facebookpagina BGNgewichtsconsulenten. Maike Berghuijs namens de beroepsvereniging: “Feestje op je bord is een tropische, vrolijke campagne die gaat over variëren met gezonde voeding. Wij inspireren tijdens deze campagne met vrolijke gerechten en gemakkelijke recepten, allemaal met de focus op méér groente en méér fruit eten. Iedere week staat er een nieuwe uitdaging centraal gericht op een gezonder ontbijt, lunch of diner. Via onze Facebookpagina kunnen mensen de uitdagingen volgen en de tips en recepten bekijken”.

Bezoek de BGN-gewichtsconsulent op de Libelle Zomerweek

De beroepsvereniging neemt, als onderdeel van de campagne, deel aan de Libelle Zomerweek. Zij is daar van 23 t/m 29 mei aanwezig met een stand en een team enthousiaste gewichtsconsulenten om mensen te inspireren een stap te zetten naar een gezondere leefstijl. Gedurende de beursdagen worden bezoekers uitgedaagd deel te nemen aan een swingende standactie waarmee zomerse prijzen te winnen zijn.

Lokale praktijken doen mee

De BGN heeft inmiddels een netwerk van 2000 bij de vereniging aangesloten leden. Deze gewichtsconsulenten doen mee aan de campagne en zullen extra acties inzetten om hun cliënten te begeleiden in het dagelijks maken van gezondere keuzes.